Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Big Data

‘Big data maakt marketing overbodig’

11 augustus 2016 - 14:22AchtergrondData & AI
Jasper Bakker
Jasper Bakker

De inzichten van big data zorgt ervoor dat traditionele marketing niet langer nodig is. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Marketing, de woordcombinatie van ‘market’ en ‘getting’, slaat op alle activiteiten van een bedrijf of organisatie die dienen om meer producten of diensten te verkopen. Het lijkt dan ook niet vreemd dat nogal wat marketingmensen veel nut zien in big data, losgelaten op huidige klanten, potentiële klanten en zelfs doelgroepen die ogenschijnlijk geen klant zullen zijn.

Maar terwijl marketing klanten moet verleiden, zorgt big data ervoor dat een aanbieder wéét wat een klant wil. En wanneer hij of zij iets wil. En ook nog eens precies wie hij of zij is. Daarmee maakt big data – mits goed toegepast – de huidige discipline van marketing overbodig. Wat vind jij?

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Social media
ActueelInnovatie & Transformatie

Aandeel digitale reclame blijft stijgen

videostreaming
ActueelCloud & Infrastructuur

Zeven winnaars op Digital Dominance Awards

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs