‘Big data maakt marketing overbodig’

Big Data

De inzichten van big data zorgt ervoor dat traditionele marketing niet langer nodig is. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Marketing, de woordcombinatie van ‘market’ en ‘getting’, slaat op alle activiteiten van een bedrijf of organisatie die dienen om meer producten of diensten te verkopen. Het lijkt dan ook niet vreemd dat nogal wat marketingmensen veel nut zien in big data, losgelaten op huidige klanten, potentiële klanten en zelfs doelgroepen die ogenschijnlijk geen klant zullen zijn.

Maar terwijl marketing klanten moet verleiden, zorgt big data ervoor dat een aanbieder wéét wat een klant wil. En wanneer hij of zij iets wil. En ook nog eens precies wie hij of zij is. Daarmee maakt big data - mits goed toegepast - de huidige discipline van marketing overbodig. Wat vind jij?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Sponsored content 

HPE information Governance solutions: controle over uw data

Door datagroei, hogere gebruikerseisen en regelgeving wordt datamanagement een steeds grotere uitdaging. En dat terwijl uw bedrijfsdata ook uw waardevolste bezit is. Met de flexibele, modulaire datamanagement-oplossingen van Hewlett Packard Enterprise neemt u het heft in handen en haalt u bruikbare inzichten uit uw data tegen zo laag mogelijke kosten. 

Ontdek in deze whitepaper hoe u Information Governance proactief aanpakt met maximaal voordeel en minimale kosten.

Lees hier verder.


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-08-15T08:02:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.