‘Gratis bier helpt de ICT-industrie niet aan talent’

Dit artikel delen:
Bier

It’ers lokken met gratis bier is geen goede wervingsmethode. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Het is wellicht nog geen volledige herleving van de wilde wervingstijden in de ict-industrie toen studenten snel werden gestrikt en sollicitatiegesprekken werden gevoerd in de showroom van de lease-autodealer. Toch doemt er een nieuw lokmiddel op: gratis bier (of: de bedrijfsborrel 2.0?).

Net zoals lokken met lease-auto’s toen vooral snelle jongens aantrok, zal drank en feestjes op de zaak bepaalde mensen wel - en andere mensen juist niet - aantrekken. Het neigt naar de brogrammer-cultuur die bekend is van de start-up scene en de cynische maar rake tv-serie Silicon Valley. Uiteindelijk zal dit ict-werkgevers en de -industrie geen goed doen. Wat vind jij?


x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-09-01T08:08:00.000Z Jasper Bakker


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.