Tech Data focust meet-it op Future ON-projecten

Vorige week donderdag was het naar jaarlijkse traditie meet-it, het partnerevent van Tech Data Belux. Naast een it-beurs - waar meer dan zestig aanwezige fabrikanten hun nieuwe producten en beurspromo’s aanbieden - was meet-it ook de ideale gelegenheid om te netwerken en seminaries te volgen. Het overkoepelende thema: Future ON.

De meet-it is het ideale moment om te focussen op hoe Tech Data Belux zijn partners kan ondersteunen met een toekomstgerichte innovatieve aanpak en services. Zo lanceerde Tech Data bijvoorbeeld een gloednieuwe Tech-as-a-Service: een gebruiksvriendelijke, snelle, volledig geautomatiseerde service die via een tool 24/7 beschikbaar is op de e-commerce website InTouch. Een ondersteuning voor de resellers om hun it-aanbod in een abonnementsformule te kunnen aanbieden naar hun eindklanten toe. 

Volgens Cédric Standaert, services manager Tech Data Belux, ‘reduceert het Tech-as-a-Service platform een complex en tijdrovend proces tot een eenvoudig en snel portaal. Hierdoor kunnen onze klanten binnen enkele minuten zelfstandig een lease-aanbod uitwerken en zo inspelen op de ‘as-a-Service’ markttrend.’ Dit is een service die Tech Data Belux in het huidige distributielandschap exclusief kan aanbieden aan zijn klanten.

Verder werden specifiek naar de smb-resellers toe twee nieuwe concepten gelanceerd: TD Talks en Video-in-a-Box. TD Talks is een platform met korte inspirerende presentaties gericht op de smb-partners. De sprekers gaven op meet-it tips and tricks om concrete uitdagingen aan te pakken, zoals social media content en -analyse, rekrutering, klantgerichtheid (Customer Centricity), technology-as-a-service, internet of things en meer.

Een tweede concept is Video-in-a-Box. In de b2b-markt wordt video steeds vaker gebruikt om een bedrijf, dienst of product in de kijker te zetten. Een beeld zegt immers soms meer dan woorden. Tech Data helpt zijn smb-partners om hun bedrijf te promoten met een dynamische video. Zo kunnen ze verschillende videoconcepten toevoegen aan hun marketingmix en zich in de markt positioneren.

Tot slot werd tijdens het IoT Ecosystem Event van onze Advanced Solutions divisie het ‘Fast Track to Digital Data’-programma afgerond. Het programma werd als onderdeel van ‘Practice Builder Methology’ ontwikkeld door het iot-team om hun partners te helpen bij de transformatie en specialisatie op het gebied van technologieën, als cloud, security en iot en analytics. Hierbij werden resellers uitgedaagd om een vernieuwende iot-oplossing op de markt te brengen. Ze werden begeleid door een consultant en Tech Data-specialisten en moesten een vernieuwende business case voorstellen en verdedigen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-09-26T10:00:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.