Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
hewlett-packard printer

HP Inc introduceert vernieuwd partnerprogramma

20 juli 2020 - 12:353 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

‘Amplify’, zo heet een nieuw wereldwijd partnerprogramma dat HP Inc heeft aangekondigd. Het combineert bestaande partnerproducten, tools en trainingen onder een dak. Vanaf 1 november dit jaar gaat het in voege.

Door zijn beste partnerproducten, tools en trainingen in één programma te combineren, wil HP Inc vooral complexiteit wegnemen met Amplify. Het moet een stuk eenvoudiger worden dan Partner First, het vorige programma, bijvoorbeeld door geografische verschillen weg te werken. Ook het aantal soorten partners is verminderd. Dus geen goud, zilver en brons en aanverwanten meer, maar ‘Synergy’ en ‘Power’. Synergy lijkt daarbij het meest geënt op het bestaande programma dat vooral transactiegericht is. Power richt zich meer op nieuwe soorten samenwerkingen en digitale allianties. Zo krijgen partners bijvoorbeeld beloningen voor innovatieve diensten die ze opzetten met producten of diensten van HP. 

Partners worden daarnaast nog steeds beloond op basis van doelstellingen en volume, maar HP zegt ook rekening te houden met de strategische inspanningen die ze leveren in het volledige verkoopproces, van registratievolume tot gemiddelde verkoopwaarde en accountbehoud. Ook nieuwe competenties (bijvoorbeeld verbeteren van digitale vaardigheden), service-competenties, de aanpak rond e-commerce en de omnichannel-strategie spelen mee. Wat een en ander zal betekenen voor de status van bestaande partners zal HP onthullen tegen begin november, wanneer Amplify van start gaat.

Waarom nieuw programma?

De reden voor het nieuwe programma zit hem vooral in de manier waarop klanten zich tegenwoordig op technologie oriënteren en hoe ze kopen, zegt HP: steeds meer producten en diensten worden via digitale kanalen ingeslagen, zoals e-commerce, partnerportalen en marktplaatsen. Tegelijkertijd ontwikkelen de technologie en de digitale transformatie zich in een razend tempo, terwijl bedrijfsmodellen verschuiven van transacties naar abonnementen en contractuele relaties.

Daardoor is voor de it-industrie in het algemeen, en het kanaal in het bijzonder, ‘business-as-usual’ niet langer een optie. Amplify geeft HP Inc maatregelen om te profiteren van deze verschuivingen, om partners klaar te stomen voor toekomstige groei en om een verbeterde klantervaring te leveren, zo hoopt het bedrijf.

‘HP en zijn partners hebben een mooie kans om de manier waarop we zakendoen en onze route-to-market opnieuw uit te vinden’, meent Luciana Broggi, HP Inc’s global head of HP Route-to-Market. ‘Maar om deze kansen te benutten, moeten we tekortkomingen van het systeem, oude gewoonten en nieuwe bedrijfsmodellen overwinnen. We doen dit samen, waarbij we belangrijke veranderingen in ons ecosysteem en onze gedeelde capaciteiten omarmen.’

Meer over

Diensten

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelInnovatie & Transformatie

HP zet groene koers verder door

HP notebook laptop
ActueelInnovatie & Transformatie

HP vernieuwt zakelijke notebooks en monitoren

Hewlett Packard laptop notebook
ActueelInnovatie & Transformatie

HP vernieuwt Envy- en ZBook-laptops

Contract versnipperd verscheurd
ActueelInnovatie & Transformatie

Overname HP door Xerox gaat niet door

HP
AchtergrondCloud & Infrastructuur

Alex Cho (HP): ‘Covid zet pc opnieuw centraal’

ActueelCloud & Infrastructuur

Kingston verkoopt HyperX-gamedivisie aan HP

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs