Het Californische Freshworks werd opgericht in India en begon tien jaar geleden met het ontwikkelen van helpdesksoftware, en evolueerde geleidelijk naar een breder crm-aanbod. De tools worden aangeboden als saas.
Het bedrijf bedient zo’n 50.000 klanten in 120 landen en heeft 4.300 werknemers in dienst. Circa veertig procent van de omzet is afkomstig uit Europa. Onder meer Klarna, NHS, Puma, Carrefour, Deichmann en Dyson zijn klant. Nog eens een slordige veertig procent van de omzet komt op rekening van de VS, de rest wordt wereldwijd gedraaid.
Freshworks zelf schat de totale waarde van de markt die zij beogen op zo’n 120 miljard dollar Concurrenten zijn Salesforce en Zendesk.
Een van de vroege investeerders in Freshworks was CapitalG, de investeringspoot van Google-moeder Alphabet. Hun aandeel is, na de stevige koerssprong op de eerste beursdag, nu bijna een miljard dollar waard.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren