Piximate automatiseert mediamonitoring voor Auxipress

samenwerking

De jonge start-up Piximate gaat een partnership aan met Auxipress. De object- en logodetectie van Piximate, waarmee merken hun bereik in kranten en televisieprogramma's kunnen opsporen, wekte de interesse van Auxipress.

Het Brusselse Auxipress monitort en analyseert media in opdracht van bedrijven en distilleert daaruit rapporten over de hoeveelheid mediaprésence die een onderneming genereert. En dat is precies waar Piximate uit Louvain-la-Neuve hen bij kan helpen. De start-up, onderdeel van accelerator StartIt @ KBC, gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om media te analyseren. Een groot aantal foto's en video's kan daarbij worden beheerd via een online applicatie, mobiel en web en dat spaart tijd.

Het gebruik van artificiële intelligentie voor beeldverwerking is sowieso in opmars. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om de prestaties van de marketingacties te verbeteren en voorbije acties te evalueren. Proximus, Delhaize, ING en Jupiler gebruiken daarvoor al de technologie van Piximate.

Piximate, dat in 2016 werd opgericht, begon ooit als een fotobeheerapplicatie voor particulieren, maar onder leiding van oprichter Georges Caron, voormalig ceo van UCL-spin-off Keemotion, heeft ze haar diensten en technologie steeds meer gericht op bedrijven. ‘Visuele marketing is in volle transitie. Alles moet snel gaan en meteen resultaat opleveren. Piximate is een waardevolle digitale partner. De technologie die contentcreatie en -management automatiseert, bestond vijf jaar geleden nog niet', zegt Caron.

Om de groei van de start-up te versnellen, komt er binnen enkele maanden mogelijk een nieuwe fondsenwerving. ‘Voor volgend jaar streven we naar een omzetcijfer van 400.000 euro’, zegt Laure Uytdenhoef, ceo van Piximate.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-10-26T11:58:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.