Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Piximate automatiseert mediamonitoring voor Auxipress

26 oktober 2018 - 09:59ActueelInnovatie & TransformatieINGProximus
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De jonge start-up Piximate gaat een partnership aan met Auxipress. De object- en logodetectie van Piximate, waarmee merken hun bereik in kranten en televisieprogramma's kunnen opsporen, wekte de interesse van Auxipress.

Het Brusselse Auxipress monitort en analyseert media in opdracht van bedrijven en distilleert daaruit rapporten over de hoeveelheid mediaprésence die een onderneming genereert. En dat is precies waar Piximate uit Louvain-la-Neuve hen bij kan helpen. De start-up, onderdeel van accelerator StartIt @ KBC, gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om media te analyseren. Een groot aantal foto’s en video’s kan daarbij worden beheerd via een online applicatie, mobiel en web en dat spaart tijd.

Het gebruik van artificiële intelligentie voor beeldverwerking is sowieso in opmars. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om de prestaties van de marketingacties te verbeteren en voorbije acties te evalueren. Proximus, Delhaize, ING en Jupiler gebruiken daarvoor al de technologie van Piximate.

Piximate, dat in 2016 werd opgericht, begon ooit als een fotobeheerapplicatie voor particulieren, maar onder leiding van oprichter Georges Caron, voormalig ceo van UCL-spin-off Keemotion, heeft ze haar diensten en technologie steeds meer gericht op bedrijven. ‘Visuele marketing is in volle transitie. Alles moet snel gaan en meteen resultaat opleveren. Piximate is een waardevolle digitale partner. De technologie die contentcreatie en -management automatiseert, bestond vijf jaar geleden nog niet’, zegt Caron.

Om de groei van de start-up te versnellen, komt er binnen enkele maanden mogelijk een nieuwe fondsenwerving. ‘Voor volgend jaar streven we naar een omzetcijfer van 400.000 euro’, zegt Laure Uytdenhoef, ceo van Piximate.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Defensie in zee met Inno.com

    Innovatie & Transformatie

    Cio’s zetten digitale afhankelijkheid op agenda

    Cloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Carrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    Cloud & Infrastructuur

    Kingston University organiseert expositie gaming-geschiedenis

    Carrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs