Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
bar eten drinken

MyB’eats breidt uit naar Nederland

24 januari 2020 - 10:163 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Het Belgische MyB’eats, dat een digitaal spaarplatform voor voedingsbedrijven, cafetaria’s, snackbars en frituren bouwt, breidt uit naar Nederland. Het bedrijf wil daarbij ook de bredere foodservicemarkt in het vizier nemen: alles wat met eten, drinken en slapen buitenshuis te maken heeft.

MyB’eats begon drie jaar geleden als het digitale spaarsysteem MyBicky. Achter het platform zit GoodLife Foods, de producent van de bekende Bicky-hamburger. Bij de nieuwe joint venture MyB’eats zijn ook het digitale agentschap Pandafish en de it-specialisten van SmartIT betrokken.

‘Na drie succesvolle jaren van het digitale spaarsysteem MyBicky kozen we er voor het platform in 2018 open te stellen voor andere merken, waaronder Devos-Lemmens en Jupiler’, zegt Dirk Van de Walle, ceo van GoodLife Foods. ‘Het was meteen duidelijk dat deze merken de toegevoegde waarde zagen in het platform. Het betrekken van twee gespecialiseerde bedrijven voor de verdere uitbouw, zowel in development als support, en het oprichten van een aparte vennootschap zijn dan ook logische en gezonde volgende stappen.’

Pandafish staat Goodlife Foods bij als technische partner van MyB’eats. Het online-communicatiebureau uit Antwerpen zorgt voor de ontwikkeling van de app en alle bijhorende data-architectuur. Een groeiend platform heeft ook behoefte aan een goede customer service. En dus stapte ook Smart IT, met hun expertise op het vlak van crm en e-commerce, mee in het project.

Spaarpunten

MyB’eats is een app voor zowel de verkooppunten als de producenten van de deelnemende merken. Voor verkooppunten (zoals tankstations, voetbalkantines en cafetaria’s) is de app een digitaal spaarplatform voor geschenken en ander promo-materiaal van de deelnemende merken. De spaarpunten (B’eats) zijn ondertussen al bekend onder cafetariahouders en worden verzameld wanneer de verkoper de qr-codes op zijn bestellingen inscant. Voor producenten is het dan weer een digitale marketing- en salestool, waarmee ze waardevolle informatie over het aankoopgedrag van hun verkopers kunnen verkrijgen.

Ook relatiebeheer met klanten wordt toegankelijk dankzij MyB’eats, want de producent kan zijn bestaande contactendatabase ook activeren via de app. Bovendien kunnen producenten via de app zelf marketingacties naar verkooppunten opzetten. Daarnaast maakt het de marketing- en sales-investeringen meetbaar met gedetailleerde rapporten. Meer dan vierduizend cafetaria’s scanden de afgelopen maanden in totaal ruim een miljoen producten via de MyB’eats-app. Naast de merken Bicky en Beckers tekenden ook Continental Foods met Devos-Lemmens en ABInbev met Jupiler reeds in op het platform. Ook frituurolie-producent Aveno van het merk Delizio sprong recent aan boord.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs