Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Supermarkt kassa

Winkelpersoneel Colruyt krijgt smartphone

23 juli 2020 - 09:05ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Alle 12.000 winkelmedewerkers van de supermarktketen Colruyt hebben van het bedrijf een Samsung-smartphone gekregen. De investering van zeventien miljoen euro moet van Colruyt een meer innovatieve, ‘connected store’ maken.

Sinds kort krijgen alle winkelmedewerkers een persoonlijke smartphone op het werk, als een persoonlijk communicatietoestel. De keuze viel op de Samsung Galaxy XCover 4S. De operatie kadert in de ambitie van de groep om meer digitalisering in de winkelformules te introduceren en verder te evolueren naar een ‘connected store’. Zo kan de service aan klanten verbeterd worden en de efficiëntie omhoog.

In een eerste fase worden de apparaten stapsgewijs ingevoerd bij Colruyt, op latere termijn moet ook het personeel van andere winkelformules (Bio-Planet, Spar) van een smartphone worden voorzien. In totaal gaat het om 16.000 mensen.

Digitalisering

Colruyt zegt dat dit een nieuwe stap is in de verdere digitalisering van zijn winkels, een weg die het bedrijf al een tijd geleden insloeg met onder andere elektronische prijsetiketten en productherkenning voor groenten en fruit. Er liep in oktober 2019 al een testproject in de Colruyt-winkel van Ninove om het gebruiksgemak en de degelijkheid van de smartphone te testen. Eind vorig jaar startte de uitrol met zevenhonderd toestellen in de Colruyt-winkels in de Leiestreek. Door de coronacrisis liep deze vertraging op, maar momenteel zijn alle winkels en hun medewerkers voorzien van een toestel.

Momenteel wordt het apparaat nog vooral ingezet voor taken waar vroeger een PDA voor werd gebruikt, zoals het opvragen van productinformatie. Later zal het voor medewerkers ook mogelijk worden om via de toestellen met elkaar te chatten. Daarna wordt telefonie-mogelijkheid opgenomen, waardoor er onderling en met klanten gebeld kan worden. Er wordt ook bekeken om de eigen apps van Colruyt te installeren (Collect & Go, MyColruyt, Xtra,…) zodat winkelpersoneel makkelijker in contact kan komen met klanten en hen deze apps kan uitleggen.

Binnen het project wordt ook gewerkt aan de organisatie om het beheer van de vele apps en de duizenden toestellen efficiënt te kunnen aanpakken en te beheren op groepsniveau. Deze beheersorganisatie zal ook de uitrolprojecten van de andere winkelformules van de groep ondersteunen.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelData & AI

Colruyt koopt Antwerps databedrijf

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Colruyt stapt in Franse robots

App boodschappenlijstje google voice
ActueelInnovatie & Transformatie

Google Assistent helpt Colruyt-klant met boodschappen

Supermarkt kassa
ActueelCloud & Infrastructuur

Colruyt experimenteert met slimme weegschaal

Supermarkt kassa
ActueelCloud & Infrastructuur

Securelink vernieuwt Colruyt-netwerk met Juniper

App boodschappenlijstje google voice
ActueelInnovatie & Transformatie

Colruyt test boodschappen doen via Google Assistent

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs