Stravito in zee met grootgrutter Colruyt

Dit artikel delen:
Supermarkt kassa

De Belgische supermarktketen Colruyt gaat een samenwerking aan met het van oorsprong Zweedse Stravito. Stravito ontwikkelt oplossingen om bedrijven beter inzichten te geven in de markt en in consumentengedrag.

Colruyt heeft een eigen afdeling 'Market Research and Intelligence'. Die analyseert onder andere de kansen en bedreigingen voor het bedrijf, onderzoekt consumentengedrag en brengt de concurrentie in kaart. Zij zijn samen met Stravito een project gestart om de vindbaarheid van marktinformatie te verbeteren. ‘Met dit project willen we actuele marktinformatie beter en digitaal toegankelijk maken voor iedereen die het kan gebruiken’, zegt verantwoordelijke Olivier Lissens. ‘Wij willen het makkelijker maken om inzichten te delen en uiteindelijk betere beslissingen te realiseren voor marketing, onderzoek & ontwikkeling, logistiek, productie en business development.’

Stravito’s saas-oplossing werkt daarbij als een soort interne opslag- en zoekmachine. De marktonderzoeken worden veilig in de cloud opgeslagen en doorzoekbaar en toegankelijk gemaakt voor alle medewerkers binnen Colruyt. Binnen Stravito gebeurt het uploaden en classificeren van rapporten automatisch met machine learning en kunstmatige intelligentie. Stravito kan ook inhoudelijke maatwerk leveren, als een soort Spotify-playlist. Op basis van slimme modellen en algoritmes wordt het zoekgedrag van de gebruiker geanalyseerd en krijgt deze nieuwe content en inzichten voorgeschoteld die aansluiten bij zijn of haar interessegebied.

Ondertussen zijn er al een honderdtal Colruyt-medewerkers met de nieuwe tool aan de slag gegaan. De reacties zijn erg positief, zegt Ann Steyaert, hoofd market research & intelligence. ‘Stravito biedt snelle en eenvoudige toegang tot inzichten en vormt op die manier inderdaad de gevraagde hefboom voor het domein Market Watch. De volgende stap is om in Stravito de verschillende rapporten en onderzoeken onder te brengen, zoals marktonderzoek, categorie-analyses, trendwatch-verslagen, marktrapporten, marktstudies van leveranciers en eigen deskresearch. Mensen kunnen ze daar zelf eenvoudig terugvinden, in een oogopslag doornemen en delen, allemaal zonder onze hulp en zonder dat er een vergadering voor belegd hoeft te worden.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-09-23T13:46:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.