Accenture gaat het New Yorkse digitale marketing- en reclamebureau Droga5 overnemen en onderbrengen in Accenture Interactive. Een overnameprijs wordt niet bekendgemaakt.
Droga5 is een van de grootste marketingbureaus van de wereld en telt ongeveer 500 medewerkers. Tot de klantenportfolio behoren bedrijven als Amazon, Kraft, Hershey en The New York Times. Het bureau werd verschillende malen tot ‘Agency of the Year’ bekroond en behaalde heel wat reclameprijzen binnen.
‘De reclamewereld verandert en dit is een geweldige opportuniteit om met een bedrijf samen te werken dat een extra dimensie aan onze beste ideeën kan toevoegen en onze ambities nog verder kan duwen’, zegt oprichter David Droga. ‘De positie die wij op de markt kunnen innemen kan de hele industrie transformeren.’
Droga blijft creatief directeur van Droga5, Sarah Thompson blijft de wereldwijde ceo en Bill Scott behoudt de leiding over de divisie in het Verenigd Koninkrijk. De overname van Droga5 is de grootste overname die Accenture Interactive doet sinds de oprichting in 2009. Eerder werden onder meer al het designbedrijf Fjord, het Amsterdamse Storm Digital en e-commerce-specialist Acquity Group ingelijfd. Ook creatieve bureau’s als Karmarama en The Monkeys maken deel uit van de groep.