Google Assistent helpt Colruyt-klant met boodschappen

App boodschappenlijstje google voice

Colruyt-klanten kunnen vanaf vandaag via de Google Assistant gewenste boodschappen inspreken. De producten worden toegevoegd aan hun Colruyt-boodschappenlijstje, die te raadplegen is in de app en website van de supermarktketen.

Eerder dit jaar startte Colruyt een pilot met ingesproken boodschappenlijstjes. Tweehonderd klanten konden gedurende vier weken hun boodschappen inspreken via de Google Assistent, die op dat moment nog enkel beschikbaar was in Nederland en Frankrijk. De resultaten waren positief en er werd onderzocht hoe de Colruyt-spraakassistent geoptimaliseerd kon worden.

Inmiddels is de functionaliteit voor iedereen beschikbaar. Klanten kunnen de spraakassistent oproepen via de zin ‘OK Google, praat met Colruyt’. Vervolgens kunnen ze de producten en hoeveelheden inspreken en toevoegen aan hun Colruyt-boodschappenlijstje. Dit ingesproken lijstje is vervolgens beschikbaar in de app en website. Ook worden gepersonaliseerde productsuggesties op basis van vaak gekochte producten gedaan.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-10-24T10:41:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.