Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Autopech ongeval schade

Belfius doet verzekeringsofferte via nummerplaat

08 oktober 2018 - 10:01ActueelFinanciële dienstverleningBelfius
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Klanten van bankverzekeraar Belfius kunnen via hun smartphone een offerte op maat krijgen en hun nieuwe autoverzekering digitaal afsluiten in minder dan twee minuten. Dat is naar eigen zeggen een primeur voor de Belgische markt. De gebruiker kan ook online autoschade aangeven en een afspraak maken met de garagist.

De nieuwe app kan gebruikt worden door de nummerplaat in te geven of een foto te nemen van het chassisnummer van de wagen. Het voertuig wordt daarop automatisch geïdentificeerd. Quasi onmiddellijk volgt dan een prijsofferte, claimt Belfius.

De bank zegt dat de app gebruikmaakt van externe en interne data om de reële waarde van het voertuig (opties inbegrepen) te berekenen en stelt een passende dekking voor die onder meer rekening houdt met het bouwjaar van het voertuig. Verder hoeft de gebruiker niks in te geven, al kan hij of zij uiteraard wel het aanbod uitbreiden met bijvoorbeeld aanvullende waarborgen, bijstand of rechtsbescherming.

Als de klant met het voorstel akkoord gaat, kan het contract rechtstreeks in de app ondertekend worden met een vinger. Het contract wordt dan digitaal toegestuurd en de klant kan het door zijn vorige verzekeraar opgestelde schadeattest uploaden. Alleen de groene kaart wordt nadien nog op papier per post verstuurd. Gebruikers kunnen op elk moment hulp inschakelen via een videochat-functie. 

Ook kunnen gebruikers een ongeval kan via de app aangeven. Hiervoor worden enkele vragen gesteld en moeten gebruikers met de smartphone een foto van het door beide partijen ondertekende aanrijdingsformulier uploaden. De plaats van het ongeval wordt via geo-lokalisatie in kaart gebracht. Zo kan het schadedossier meteen worden behandeld en kan de klant in de meeste gevallen ook al een afspraak maken met Touring Glass of de garage van zijn keuze om de herstellingen te laten starten.

De complete digitalisering van de processen zal het mogelijk maken 80 procent van de schadegevallen onmiddellijk te regelen en de overige 20 procent binnen 24 uur, zo maakt Belfius zich sterk.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Kinderen fietsen
ActueelInnovatie & Transformatie

Belfius laat fietsend kind virtuele munten verdienen

belfius
ActueelCarrière

Blockchainexpert Koen Vingerhoets kiest voor Belfius

Contract ondertekenen
ActueelFinanciële dienstverlening

IBM verlengt contract met Belfius

belfius
ActueelFinanciële dienstverlening

SAS wordt innovatiepartner Belfius

Bank
ActueelFinanciële dienstverlening

Belfius lanceert universele bank-app

Smart City
ActueelCloud & Infrastructuur

Belfius helpt steden om slim te worden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs