ING-klanten doen bankzaken via Google Assistent

Dit artikel delen:

Google’s spraakassistent is per vandaag in België beschikbaar voor Android- en iOS-smartphones en hoofdtelefoons. ING België gaat hiermee aan de slag. Het biedt zijn klanten de mogelijkheid om via spraakbesturing in het Nederlands of Frans het gesprek met de bank aan te gaan over bankzaken.

Vandaag lanceert Google de Belgische variant van de Google Assistent. Dat betekent dat de virtuele assistent nu ook beschikbaar is in het Nederlands of Frans, gelokaliseerd voor België. De Google Assistent is een virtuele assistent die vragen kan beantwoorden en opdrachten kan uitvoeren.

ING zegt dat het de eerste bank in België is die de virtuele assistent van Google inzet zodat klanten vragen over hun bankzaken kunnen stellen. De informatie die klanten kunnen opvragen via de virtuele assistent is vergelijkbaar met de informatie die klanten terugvinden bij de meest gestelde vragen en antwoorden op de website van de bank. Zo kunnen ze vragen wat het maximumbedrag is dat ze per dag kunnen afhalen met hun betaalkaart of hoe ze een adresverandering kunnen doorgeven.

De bank ziet het beantwoorden van 'de meest gestelde vragen' als de eerste toepassing voor Google Assistent. ING zegt de spraakassistent in de toekomst te willen inzetten om de conversationele toepassingen binnen de mobiele app uit te breiden.

Google Assistent

Google Assistent is per vandaag in België beschikbaar op hoofdtelefoons, Android-toestellen met Android 5.0 Lollipop of hoger die zijn ingesteld op Nederlands en locatie België en iOS-gebruikers met versie 10 of nieuwer. 

In Nederland werd de spraakassistent in de zomer van 2018 geïntroduceerd. Het was toen nog niet bekend wanneer deze in België zijn intrede zou doen. Inmiddels is supermarktketen Colruyt gestart met de inzet van Google Assistant. Hiervoor gebruikt het de Nederlandse en Franse versie. Colruyt realiseerde dit via het ontwikkelaarsplatform ‘Actions on Google’, waarop ook derden actief kunnen zijn. Google claimt dat diverse Belgische bedrijven een 'actie bouwen' of bezig zijn met de ontwikkeling van een eigen functionaliteit. 

Google claimt verder dat zijn assistent wereldwijd oproepbaar is via meer dan één miljard apparaten, in meer dan dertig talen in tachtig landen. De assistent werkt volgens Google samen met meer dan dertigduizend typen slimme apparaten in het huishouden van meer dan 3.500 merken wereldwijd. Ook is de Google Assistent te vinden in auto’s van meer dan veertig merken en in slimme speakers.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-05-28T10:52:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.