Citrix: 'klant kiest vaker voor abonnement'

Citrix heeft zijn resultaten over het vierde kwartaal en het boekjaar 2018 bekendgemaakt. Het Amerikaanse bedrijf draaide een jaaromzet van net geen drie miljard dollar, dat is vijf procent meer dan vorig jaar. Onder de streep hield het daar 576 miljoen euro aan over.

Specifiek over het vierde kwartaal was er een omzetstijging van drie procent, tot 802 miljoen dollar. De nettowinst in de laatste drie maanden tikte af op 166 miljoen dollar (berekend volgens de GAAP-boekhoudnormen).

Vergeleken met vorig jaar ging de jaarwinst er met bokkensprongen op vooruit: 2017 werd afgesloten met maar 22 miljoen dollar winst. In dat jaar was er in het vierde kwartaal ook een verlies van 284 miljoen dollar.

Vooral de diensten met abonnementen deden het goed, daar stegen de opbrengsten met 45 procent. Abonnementen zijn nu goed voor vijftien procent van de totale omzet van Citrix. ‘Producten en licenties’ ging met vier procent vooruit, ‘diensten’ met twee procent.

'Abonnementsmodel in stroomversnelling'

‘Al onze belangrijkste resultaatindicatoren staan op of boven de doelstellingen die we ons hadden opgelegd’, zegt ceo David Henshall. ‘Maar nog belangrijker is dat ons abonnementsmodel in een stroomversnelling is gekomen.'

Henshall stelt dat de langetermijnvisie en het productaanbod dat steeds meer gericht is op diensten goed aansluit bij de wensen van klanten en partners.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-02-01T10:42:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.