Proximus en Telenet bij sterkste merken in België

Proximus

Proximus en Telenet (respectievelijk op de vierde en achtste plaats) zijn bij de tien meest waardevolle merken in België. Dat onderzocht het merkadviesbureau Brand Finance. Bankverzekeraar KBC is de nummer één.

Brand Finance merkwaarde

Copyright Brand Finance

Bijna vierenhalf miljard euro, dat is het merk KBC volgens Brand Finance waard. Het bedrag slaat op de geldsom die KBC zou krijgen indien het zijn merk aan een ander bedrijf in licentie zou geven. Daarbij wordt onder meer gekeken naar de financiële performantie van het bedrijf, maar ook naar duurzaamheid en de ‘emotionele connectie’ met consumenten.  

In de top-10 staan ook twee telecommerken. Proximus staat net als vorig jaar op vier met een merkwaarde van iets meer dan twee miljard. Op acht volgt Telenet (dat ook status-quo blijft) met 1,1 miljard.

De 1,8 miljard van Proximus is negen procent minder dan vorig jaar. Net zoals veel andere telecommerken moet Proximus opboksen tegen toegenomen commoditisering van zijn diensten, zegt Brand Finance. De invoering van nieuwe technologieën zoals 5G, vragen ook stevige investeringen die wegen op de geldkas.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-07-26T11:59:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.