Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Corona gaf e-commerce stevige duw in de rug

09 september 2021 - 10:10ActueelCloud & Infrastructuur
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Voor wie er nog mocht aan twijfelen: de coronapandemie heeft het online-shoppen definitief op de radar gezet bij de Belg. De recentste enquêtecijfers van Safeshop.be bewijzen dat: bijna de helft van de ondervraagde Belgen kocht meer online dan in 2019.

Voor het vijfde jaar op rij stelt Safeshops.be zijn studie voor naar het online koopgedrag van de Belgische consument. De impact van de coronacrisis is duidelijk terug te vinden in de resultaten. Bijna de helft (48 procent) van de deelnemers kocht meer online dan in 2019. Een derde van de online-shoppers (in 2020: 20 procent) plaatste wekelijks of dagelijks – sommigen zelfs meerdere keren per dag – een bestelling. De verwachting is dat – zelfs na Covid –  deze stijgende trend aanhoudt. Bijna zeven op de tien verwachten dat ze volgend jaar evenveel zullen kopen. Een kwart zegt dat ze in de toekomst nog meer online zullen kopen.

Het rapport peilt ook de zorgen van online-shoppers. Opvallend hierbij is dat consumenten voor het eerst de bescherming van hun data als belangrijkste element opgeven. Iets meer dan de helft van de respondenten geeft aan dat privacy hun grootste bezorgdheid is. Zij ervaren dit als belangrijker dan het ontvangen van een niet beschadigd pakket of een kwalitatief product.

Een vierde van de respondenten blijkt ook bereid te zijn om meer te betalen voor duurzame producten. Een derde van hen wil dat niet en 42 procent geeft aan dat ze daar geen mening over hebben. Opvallend is dat de 50+-generatie eerder weigerachtig staat tegen het meer betalen voor duurzame producten. Nog geen een op de tien van hen toont daar een bereidheid toe. Dit in tegenstelling tot een derde van de jongere generaties (18-30- & 31-50-jarigen) die wel bereid zijn om extra te betalen voor duurzame producten.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Webwinkel
ActueelCloud & Infrastructuur

Reizen blijven achter in e-commerce-boom

Webwinkel
OpinieCloud & Infrastructuur

Visterin Fileert: E-commerce is geen vriendendienst

Webwinkel
ActueelCloud & Infrastructuur

Belgische e-commerce slikt omzetdaling

ActueelCloud & Infrastructuur

België maakt zich op voor Amazon

ActueelCarrière

Missen e-commerceboot kost België duizenden jobs

Webwinkel
ActueelCloud & Infrastructuur

Webshops willen graag duurzamer worden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs