Proximus zet groei voort in tweede kwartaal

Dit artikel delen:
Proximus

In het tweede kwartaal van 2016 steeg de omzet van Proximus in de thuismarkten met 0,7 procent tot 1,1 miljard euro. De gunstige omzetevolutie voor vaste data (+7,2 procent), tv (+7,6 procent) en ict (+13,4 procent) compenseerde ruimschoots de druk op de omzet voor mobiele toestellen met een lage marge en voor mobiele diensten (-1,1 procent) door de verlaagde roaming-tarieven en een gewijzigde mix van reisbestemmingen.

In lijn met Proximus’ strategie om zijn kostenbasis te verminderen, zijn de bedrijfskosten voor de thuismarkten in het tweede kwartaal van 2016 met 2,9 procent gedaald. Dit schrijft het bedrijf toe aan 'efficiëntiewinsten die een positieve impact hebben op zowel de personeels- als de niet-personeelskosten'.

In het kader van de transformatie van Proximus om een meer competitieve, meer efficiënte en wendbare onderneming te worden, hebben de sociale partners en de Raad van Bestuur op 27 april een vrijwillig plan voor verlof voorafgaand aan het pensioen goedgekeurd. In totaal hebben1855 full time-equivalenten ingetekend op het plan. Zij zullen Proximus in de loop van de volgende vijf jaar verlaten.

Interview met CEO

Begin dit jaar werd Proximus-ceo Dominique Leroy door Computable.be verkozen tot ICT Person of the Year. Wij spraken haar tijdens de uitreiking van de prijs. Zo vertelde ze over haar internet of things, de Europese wetgeving en het exploderende dataverbruik, maar ook over de war for talent voor it'ers, de hybrid cloud, de Proximus bedrijfscultuur en haar managementstijl.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-07-29T13:24:00.000Z Kevin Stickens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.