Dimension Data helpt RTBF met mobiliteit en telewerk

Dit artikel delen:
file

De Franstalige omroep RTBF herbekijkt de manier waarop haar medewerkers kunnen (samen)werken. Onder begeleiding van Dimension Data is gekozen voor een triple A-aanpak: anyone, anywhere, anytime, inclusief de integratie van een unified communications-oplossing.

Het is in het kader van het mobiliteitsluik van het toekomstplan Vision 2022 dat Dimension Data voor de RTBF aan de slag kan. Om de denktank te ondersteunen, voerde Dimension Data een audit uit. Op basis van de specifieke behoeften van de omroep ontwierp het bedrijf een roadmap. Daarin nam het essentiële elementen in beschouwing, zoals de uiteenlopende behoeften van medewerkers, inzet van oplossingen op verschillende plaatsen en beveiliging van mobiele apparaten.
Er diende ook rekening te worden gehouden met kosten, beveiliging en beheer - want mobiliteit vertegenwoordigt een niet te verwaarlozen aandeel in de uitgaven en biedt uitdagingen op het vlak van cybersecurity.

Volledige mobiliteit

Het unified communications-initiatief is noodzakelijk om tot een volledige mobiliteit te komen: het moet interne en externe communicatie mogelijk maken via voice-over-IP, met nieuwe functionaliteiten zoals videoconferencing.
Dimension Data is betrokken bij zowel de implementatie als communicatie naar de gebruikers, die op de hoogte moeten zijn van de mogelijkheden van de nieuwe toestellen. Die gebruiker kan tot vier toestellen inzetten met verschillende mogelijkheden en toepassingen. Het is dus niet voldoende om eenvoudigweg alles te installeren en te onderhouden, er dient ook rekening te worden gehouden met nieuwe werkmethodes.

Het partnerschap gaat verder dan een simpele samenwerking qua infrastructuur, aangezien Dimension Data betrokken is bij het volledige unified communications-project en de RTBF begeleidt bij zowel de technische noden-analyse als bij de implementatie. Dimension Data heeft een adviserende rol aangenomen en begeleidt de RTBF ook bij het verandermanagement. Vanuit technisch oogpunt was de kwaliteit van de producten van Cisco een ander sterk punt van Dimension Data voor de totstandkoming van dit partnerschap.
x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2017-03-09T14:48:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.