Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Belg leest liefst papieren reclamefolder

Papieren reclamefolder verslaat digitale exemplaar
09 mei 2017 - 08:16ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Hoewel digitale reclamefolders aan een opmars bezig zijn, lezen de meeste Belgen hun reclamefolders nog liefst op papier. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van BD myShopi, een distributeur van reclamedrukwerk.

Gemiddeld spenderen Belgen zowat twintig minuten aan folders, blijkt uit de enquête die werd afgenomen bij ruim duizend Belgen. Digitale reclamefolders, die we lezen via desktop, tablet of smartphone, zijn zeker aan een opmars bezig, maar toch blijft de voorkeur uitgaan naar papier: 36 procent van de bevraagden leest enkel papieren folders. Ongeveer de helft leest zowel papier als digitaal, waarbij de overgrote meerderheid wel een voorkeur heeft voor papier. Slechts vijf procent geeft aan enkel digitaal te lezen.

Van alle folders is de supermarktfolder het populairst: 85 procent van de folderlezers leest deze graag, bij vrouwelijke lezers is dit zelfs 91 procent. Vrouwen lezen ook graag folders van modemerken, en decoratie- en meubelzaken. Mannen geven de voorkeur aan computer- en elektronicafolders.

‘De reclamefolder is sterk verankerd in de winkelroutine van de Belg’, zegt Tim De Witte van BD myShopi. ‘Na het ontbijt op zaterdagvoormiddag verruilt hij de weekendkrant voor de supermarktfolder, om het wekelijkse supermarktbezoek voor te bereiden. Uit het ondezoek blijkt bijvoorbeeld dat acht op de tien Belgen de folder gebruikt bij het maken van een boodschappenlijstje.’

Ook digitale folders worden op deze manier gebruikt. Bovendien zijn folders die op desktop, mobiel of tablet worden gelezen, sterk in het aantrekken van bezoekers naar de websites van winkels. Zo klikt 55 procent van de digitale lezers door naar de website van het bedrijf. Consumenten doen dit vooral om meer productinformatie op te zoeken (negen op de tien). Drie op de tien willen de producten ook online bestellen.

‘Marketeers denken meer en meer dat ze millennials enkel nog via Facebook kunnen bereiken. Niets is minder waar’, aldus De Witte. ‘De resultaten bevestigen de sterke positie van papieren reclamefolders, ook in het digitale tijdperk.’

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan!

    Data & AI

    OpenAI Agent Builder, zelf schaalbare ai-agents bouwen

    Innovatie & Transformatie

    It-sector absolute voorloper in e-facturatie

    Roel-Van-LooyCTO-VanRoey
    Security & Awareness

    VanRoey breidt securitydiensten uit met nieuw operations center

    Innovatie & Transformatie

    Imec meldt doorbraak in quantumcomputing

    Data & AI

    Bedrijfsmatige ai moet en groeit, maar stelt ook teleur

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs