Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Salesforce zet in op spraakgestuurd werken

03 oktober 2018 - 09:05ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
Suzanne Martens

Salesforce zet in op spraakgestuurd werken. Daarvoor introduceert het Einstein Voice Assistent. Deze spraakassistent laat gebruikers via spraak data inspreken. De zogeheten natural language processing (nlp) herkent de informatie en actiepunten en voegt dit toe aan Salesforce. Volgens de crm-leverancier kunnen werknemers hierdoor slimmer werken.

Dat maakt Salesforce bekend tijdens Dreamforce, de jaarlijkse gebruikersconferentie van de crm-leverancier die vorige week in San Francisco plaatsvond. Tijdens deze conferentie geeft Qingqing Liu, hoofd Mobile Architect bij Salesforce, een demonstratie van het nieuwe product.

‘Spraakherkenning verandert de manier waarop we werken fundamenteel’, vertelt Liu. ‘Wij zien spraakherkenning als de volgende generatie van interfaces om met Salesforce te communiceren, bijvoorbeeld door actiepunten na een salesgesprek toe te voegen. Dit stelt gebruikers in staat om sneller data toe te voegen, wat de productiviteit verhoogt.’

3 toepassingen

Liu vertelt dat de Einstein spraakassistent nu is ingericht op drie toepassingen. ‘Ten eerste kunnen gebruikers via de Salesforce mobiele applicatie een update over een klantgesprek dicteren. Dit wordt vervolgens via stemherkenningstechnologie omgezet in tekst. Dat is mooi, maar met de natural language processing (nlp) van Einstein gaan we nog een stap verder. Deze technologie kan onder meer genoemde klanten, locaties en acties interpreteren en integreert dit vervolgens naar de Salesforce-omgeving.’ Deze optie is volgens haar vooral handig wanneer medewerkers net uit een verkoopgesprek komen en de informatie onderweg kunnen invoeren. 

Verder kunnen Salesforce-gebruikers hun gepersonaliseerde dagprogramma (daily briefing) oproepen. ‘Dit geeft hen inzicht in de belangrijkste Salesforce-statistieken zoals verkoopkansen en -prioriteiten. Bovendien biedt het managers inzicht in de statistieken van het team.’ Tot slot krijgen gebruikers via spraakopdrachten toegang tot de Einstein Analytics-dashboards.

Stem-bots

Naast de Einstein Voice Assistant introduceert Salesforce ook de Einstein Voice Bots. Hiermee kunnen Salesforce-gebruikers maatwerk spraakgestuurde interacties ontwikkelen of een eigen stem-bot aan hun dienstverlening toevoegen. De Einstein Voice Bot is te koppelen aan Google Assistent en Amazon Alexa.

Meer over

Diensten

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelSoftware Innovation

Salesforce gaat apps ontwikkelen voor iPad en iPhone

Contract ondertekenen
ActueelData & AI

Salesforce neemt Datorama over

ActueelInnovatie & Transformatie

Salesforce koopt Mulesoft voor 6,5 miljard dollar

AchtergrondCarrière

Wie wil er niet werken voor Salesforce?

OpinieInnovatie & Transformatie

Spraak opent deur naar zakelijke mogelijkheden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs