Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

‘Wearables hebben hun kans gemist’

ehealth
17 januari 2017 - 10:29AchtergrondCloud & Infrastructuur
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Wearables waren de toekomst, maar zijn nu weggezakt. De kansen lijken verkeken. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Wearables waren de afgelopen paar jaar de grote hype en belofte. Begin 2016 op elektronica- en it-beurs CES wemelde het van de smartwatches, slimme fitnessarmbanden en andere draagbare gadgets. Op de net afgelopen 2017-editie van CES waren er nog wel wearables, maar de verwachtingen voor dit jaar waren gematigd. Het marktmomentum is namelijk nogal ingezakt.

Zo is pionier Pebble ten onder gegaan en opgekocht door concurrent Fitbit. Laatstgenoemde heeft vervolgens nog smartwatchmaker Vector overgenomen. Gezonde marktontwikkelingen? Nee, een stilvallende markt. Zo ziet boegbeeld Apple de afzet van zijn iWatch ook dalen: van 3,9 miljoen een jaar geleden naar 1,1 miljoen in het derde kwartaal, aldus IDC. Apple-ceo Tim Cook gaf er nog een positieve draai aan door te stellen dat volgend kwartaal het beste ooit wordt. Een rake prognose, of optimistische marketingwoorden? Wearables zijn nogal passé. Wat vind jij?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Eén reactie op “‘Wearables hebben hun kans gemist’”

    1. Dennis Covent schreef:
      31 januari 2017 om 10:20

      Akkoord … en ook weer niet akkoord! Als je de hype rond wearables bekijkt vanuit consumer standpunt, dan volg ik de redenering dat ze hun kans hebben gemist. Wat vorig jaar immers nog als ‘the next big thing’ werd gezien, komt vandaag eigenlijk alleen maar neer op het hebben van een extra gadget of scherm. Tot zover de redenering waarmee ik akkoord ga. Als je echter denkt aan wearables in een bedrijfsomgeving, dan hebben ze nog niet eens een kans gekregen. Daar ligt immers een gigantische opportuniteit. Denk aan korte, snelle, dagdagelijkse acties waarvoor je een smartphone moet gebruiken, die zou je gemakkelijk met een smartwatch via één simpele touch kunnen afvinken. Ideaal als ondersteuning als het gaat om magazijn- en stockbeheer of als tool voor koerierdiensten, …. Voor mij komt het er dus niet op aan om te kijken wat een technologie als wearables kan, maar wel wat mensen ermee kunnen. Dus mijn advies…geef ze toch nog een kans!

      Beantwoorden

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kingston University organiseert expositie gaming-geschiedenis

    ActueelData & AI

    Kort: Nieuwe ai-oplossingen van Netsuite, Wireless Logic koopt Zipit Wireless (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel mogelijk weer ‘great’ als semi-staatsbedrijf

    Data & AI

    Kort: Ai-incidenten kosten 8 procent, phishing via qr-code (en meer)

    Data & AI

    Kort: Amista koopt Alluvion, twee open modellen bij OpenAI (en meer)

    Overname
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Palo Alto Networks koopt Cyberark voor 25 miljard, Televic Healthcare Solutions in Nederlandse handen (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs