De Hasseltse ai-specialist Kwarts viert zijn vijfde verjaardag met een stevige financiële injectie. Het bedrijf haalt 1,2 miljoen euro op en wil zich nu omturnen van consultancy naar productgericht bedrijf. Het geld maakt het ook de weg vrij om nieuw datatalent aan te werven.
Kwarts ontwikkelt een klantendataplatform dat A-Inside werd gedoopt. Daarmee richt het zich op bedrijven binnen life sciences. A-Inside helpt dat soort ondernemingen om datastromen te centraliseren en te analyseren en zo de klantreis in kaart te brengen.
‘Een groot voordeel is dat ons systeem is te integreren in een bestaand crm-systeem’, zeggen ceo Bart Van Proeyen en cco Ruben De Moor van Kwarts. ‘We koppelen datastromen uit de bestaande crm- en erp-systemen samen met third party data aan ons platform. A-Inside analyseert de data en geeft suggesties over klantenbehoeftes. We halen de silo’s tussen verschillende diensten binnen een bedrijf weg. Op die manier brengt A-Inside de noden van klanten, zoals zorgverleners, volledig in kaart en worden aanbevelingen gedaan om op die behoeftes in te spelen. Maar A-Inside is een agnostisch platform: het kan dus ook perfect in andere sectoren geïmplementeerd worden’
Van Proeyen en De Moor werken sinds de zomer van 2020 aan het systeem. De consultancy-rol van Kwarts verdwijnt naar de achtergrond om het A-Inside-platform te kunnen ontwikkelen. Via online calls haalden ze 1,2 miljoen euro op bij Volta Ventures, Imec.istart, BlueHealth Innovation Fund, LRM, Belfius en ervaren business angels Jean-Marie Vliegen, Wouter Reggers en Wim Van Cappellen.