HP breidt partnerprogramma uit naar retailers

Partners handen

HP heeft de uitbreiding aangekondigd van ‘Amplify’. Zijn partnerprogramma wordt nu ook beschikbaar voor HP’s ecosysteem van meer dan 1.350 onlinespelers, omnichannel- en fysieke retailpartners.

Amplify werd eerder dit jaar gelanceerd en richtte zich aanvankelijk vooral op commerciële partners. Nu wordt het uitgebreid met de retailers. Terwijl het aantal transacties in de winkels afnam, groeide de verkoop via e-commerce in 2020 met meer dan 27 procent, zegt HP. Naar verwachting zal deze in 2025 goed zijn voor 40 procent van de totale verkoop van verpakte consumentengoederen. Trends zoals hybride werken, de opkomst van de prosumer en de aanhoudende groei van e-commerce, maken samenwerkingsverbanden in de retailsector dan ook belangrijker dan ooit. Met de introductie van Amplify wil HP retailers in staat stellen om op deze verschuivingen in te spelen.

Amplify is gebouwd op twee afzonderlijke tracks: Synergy en Power. Het is ontworpen om via data-analyses inzichten te krijgen en nieuwe strategieën te stimuleren en innovatie te sturen. Partners worden beloond voor een aantal prestatie-indicatoren die gekoppeld zijn aan de doorverkoop en omzet. Een compensatieraamwerk, sales boosters en andere tools helpen retailpartners om prestaties en acties te beoordelen.

Amplify meet beloningen niet alleen op basis van omzet, maar ook op basis van nieuwe competenties, zoals het aansturen van data-inzichten, servicemodellen en consistente online en in-store ervaringen. Voor ingrijpende veranderingen zijn ook samenwerkingsverbanden nodig, zegt het bedrijf. Bedrijven die regelmatig samenwerken met leveranciers kunnen een hogere groei, lagere operationele kosten en een grotere winstgevendheid laten zien dan hun sectorgenoten. HP wil daarbij nauw samenwerken met partners om de verkoop te stutten.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-05-05T15:06:00.000Z Frederic Petitjean