Spott in zee met Xite en Sony Music

Dit artikel delen:
applicatieontwikkeling

De populaire app Spott van het Aalsterse Appiness kan vanaf nu ook muziekvideo’s herkennen. De eerste zender die meedoet is Xite, het eerste platenlabel Sony Music. De Spott-app werd in april vorig jaar door Appiness gelanceerd en maakt het mogelijk om met een druk op de knop producten te kopen die je op je televisie ziet, van een messenset van Jeroen Meus tot het hemd van Frank Bomans.

Met het partnership met Xite zijn in de app nu ook kleding van artiesten, producten uit hun muziekvideo, hun concertagenda en links naar hun muziek te vinden. De artiesten moeten daarvoor ook hun toestemming geven. Het gaat om onder meer Emma Bale, Darrell Cole en Gabriel Rios. 

Appiness werd eind 2013 opgericht door Jonas de Cooman en Michel De Wachter. Het bedrijf haalde zo’n 3,5 miljoen euro startkapitaal op en heeft al samenwerkingen lopen met onder meer de VRT, Medialaan, Proximus en RTL. De Spott-app herkent passages uit tv-programma’s aan de hand van het geluid. De benodigde software daarvoor werd ontwikkeld in samenwerking met de universiteit van Gent. Het bedrijf is onderdeel van het Microsoft Accelerator-programma en heeft ook medewerkers in Londen en Zuid-Korea.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2017-01-02T12:00:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.