Dommel moet stoppen na dispuut met Proximus

Dit artikel delen:
Proximus

De alternatieve telecomprovider Dommel heeft vanaf 31 maart geen toegang meer tot het kopernetwerk van Proximus. Het bedrijf zegt dan ook zijn overeenkomsten met zijn klanten op. Volgens Dommel doet Proximus er alles aan om virtuele providers zoveel mogelijk van zijn netwerk te weren.

‘Met spijt in het hart moeten wij u meedelen dat na een langdurig dispuut en verschillende juridische procedures tussen Dommel/Billi en Proximus, wij de dienstverlening aan u gedwongen zullen moeten stopzetten nu zondag 31 maart omdat Proximus beslist heeft de dienstverlening aan Dommel en Billi stop te zetten’. Zo begint een opmerkelijke verklaring op de homepage van Dommel. De roamingdiensten zouden nu al gestopt zijn.

Volgens Dommel is er meer dan een jaar lang geprobeerd een vergelijk te vinden met Proximus, de eigenaar van het Belgische kopernetwerk, maar draaide dat op niks uit. ‘Echter zijn we in deze tocht gebotst op een stevige monopolist die zijn best doet om de toegang tot het telefoonnetwerk en bij uitbreiding de toegang tot breedband via de telefoonlijn, te beperken voor virtuele operatoren. Gedreven in onze strijd hebben we voor onze klanten alle juridische instanties en opties uitgeput, maar helaas heeft dit niet gebaat en moeten we vandaag de strijd gedwongen opgeven.’

Dommel zegt nu op zoek te zijn naar een alternatieve operator om mee samen te werken, maar dat die zoektocht nog wel enkele weken kan duren. Voor de mobiele diensten zou het wat sneller kunnen gaan, denkt het bedrijf.

In een reactie laat Proximus weten dat de problemen voortkomen uit een betalingsdispuut. ‘Proximus bevestigt dat het op 17 januari 2019 een formele notificatie tot stopzetting van de dienstverlening aan Alpha 11, Schedom (merknaam Dommel) en Billi heeft gericht omwille van het structureel verzaken aan contractueel vastgelegde betalingsverplichtingen’, zo schrijft de operator in een mail aan Computable. ‘Proximus wenst te benadrukken dat deze beslissing tot stopzetting het gevolg is van een aanslepende situatie waarbij openstaande facturen langdurig en tot op heden onbetaald bleven en betreurt dat verschillende pogingen om tot een onderhandelde oplossing te komen, niet succesvol zijn gebleken.’

Proximus zegt dat het de dienstverlening nog langer heeft verzekerd dan ze verplicht was en dat over de zaak ook een procedure loopt bij de handelsrechtbank van Antwerpen. Daarbij is een vordering van Dommel om ‘bepaalde voorlopige maatregelen’ te krijgen twee keer afgewezen, aldus Proximus.
x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-03-27T10:31:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.